Thursday 2 November 2017

Trading Sistema Di Indus Valle Civiltà


Esplora gli scavi archeologici Topic nel 1920 hanno portato alla luce i resti di due grandi città, Harappa e Mohenjo-daro, che attestano le antiche radici della civiltà indiana. Entrambi i siti, ora parte del Pakistan, sono tra gli insediamenti urbani principali della civiltà della valle dell'Indo che si sono sviluppate lungo le pianure del fiume Indo e dei suoi affluenti e fiorì tra il 3000 e il 1900 aC le valli del fiume della fertilità, aumentata dalle piogge monsoniche, fatte l'agricoltura e l'allevamento di un pilastro dell'economia civiltà, che è stata integrata anche da commercio interno ed esterno. Tra le principali caratteristiche dei siti civiltà dell'Indo, che ora sono stati trovati su una vasta fascia di Pakistan e l'India nord-occidentale, è la loro uniformità. Le città sono state costruite con mattoni di dimensioni standard e dispongono di un rettilineo piano stradale, granai, di drenaggio e fognature, e più piani case. La civiltà anche sviluppato un sistema uniforme di pesi e misure, nonché una forma di scrittura, che deve ancora essere decodificato. Nel numero e l'estensione, la civiltà dell'Indo era la più grande delle civiltà del mondo antico. Anche se le ragioni del declino civiltà dell'Indo non sono assolutamente noti, il montaggio prove geologiche suggeriscono che il cambiamento climatico potrebbe essere stato un fattore. Video: Le rovine di Harappa attestano l'antica civiltà della valle dell'Indo Harappa era un antico insediamento urbano dell'età del bronzo, che si trova nei pressi dell'ex corso del fiume Ravi, nel nord-est del Pakistan, scoperto nel 1920. Harappa e Mohenjo-daro, una città simile pianificata situata più a sud, vicino alle rive del fiume Indo, sono considerati parte della stessa grande civiltà, la civiltà della valle dell'Indo, che ha prosperato 2600-1900 aC. Resti di Harappas parete cittadella, fatte di mattoni di fango, sono ancora visibili, anche se molti dei suoi mattoni sono stati saccheggiati durante la costruzione di una ferrovia nel 19 ° secolo. Gli scavi archeologici indicano che i granai citys erano situate a nord della cittadella, mentre un cimitero era situato a sud. Simile alle altre città della civiltà della valle dell'Indo, le strade erano disposti in una griglia simile, in esecuzione sia da nord a sud o da est a ovest. Gli insediamenti case flat-tetto, di uno o due piani, caratterizzato impianto idraulico interno che collegato ad un sistema di rimozione di drenaggio e di rifiuti altamente sviluppata. Ceramica dipinta, bronzo e utensili in rame, figure di terracotta, e numerosi sigilli stampati iscritti, decorato con motivi di animali, sono tra i reperti che sono stati rinvenuti in Harappa e Mohenjo-daro. Anche con questi reperti, le identità delle città governanti restano in dubbio. Andare in bicicletta in piogge monsoniche Indias clima è particolarmente influenzato dai monsoni, venti forti che cambiano direzione con le stagioni a causa di differenze di terra e di mare la temperatura e possono innescare cambiamenti drammatici nel tempo. Derivato dal termine arabo per la stagione (mausim), monsoni in India soffiano dal mare verso terra in una direzione sud-ovest da giugno a settembre. Da ottobre a dicembre, venti soffiano via terra verso il mare da una direzione nord-est, spazzando dall'Himalaya all'Oceano Indiano. Le piogge durante l'estate o monsone umido scendono quando l'aria che ha assorbito il calore dagli aumenti massa indiani e viene sostituito da aria più fredda da oltre l'Oceano Indiano. Dal momento che le temperature durante l'estate Indias possono raggiungere oltre 100 gradi Fahrenheit, il monsone umido porta sollievo tanto necessaria. Il settore agricolo countrys e l'economia si basano sul monsone estivo, che fornisce fino a 80 di Indias precipitazioni. Tuttavia, le stagioni monsoniche, che possono portare molti piedi di pioggia nel giro di pochi mesi, hanno portato a frane e hanno distrutto coltivazioni e villaggi. Al contrario, il fallimento dei monsoni può causare anni di siccità, e gli scienziati teorizzare che un monsone debole può aver contribuito alla caduta della civiltà della valle dell'Indo. Video Cambiamenti climatici: Il cambiamento climatico potrebbe essere stata una delle ragioni della caduta della civiltà della valle dell'Indo Nei secoli 19 e 20, gli archeologi ha scoperto tracce di Indias prima civiltà, quella che si è sviluppata nella fertile valle del fiume Indo tra il 3000 e il 1900 aC . Più grande di entrambi le civiltà egizie e mesopotamiche dello stesso periodo, la popolazione della Valle dell'Indo (o di Harappa) civiltà è stimato in qualsiasi punto tra due e cinque milioni di persone. Tra le civiltà 2000 importanti insediamenti sono state le città previste di Harappa e Mohenjo-daro, commerciali e artigianali centri di produzione in cui artigiani e villaggi ceramiche battuto e perline intricati fatti di oro, rame, e avorio. L'evidenza archeologica mostra che dopo 700 anni di stabilità, la civiltà è diminuita. La maggior parte degli insediamenti dell'Indo erano stati abbandonati o avevano ridotto in dimensioni da circa 1800 aC. Molti fattori hanno contribuito alla fine della civiltà dell'Indo, ma il cambiamento climatico sta emergendo come la ragione principale per la sua scomparsa graduale. prove geologiche mostrano che il clima delle regioni è cresciuta più freddo e secco, in parte forse a causa di un monsone debole. Nel 1800 aC, la Ghaggar-Hakra River, un fiume nella regione che in parallelo il sistema Indo e che alcuni studiosi suggeriscono è il Saraswati, la perdita fiume sacro di Rig Veda. è stato gravemente diminuita. Di conseguenza, le città furono abbandonate e anche se una parte della popolazione sono rimasti, molti migrati verso terre più fertili in Oriente intorno Gange e Jumna fiume. Domande per la discussione Che cosa hanno archeologi trovati in Harappa e Mohenjo-Daro che indicano che le città facevano parte di una civiltà avanzata Mentre i venti monsonici sono una parte essenziale del commercio indiano e della storia agricola, quali problemi possono causare Nei tempi antichi, il cambiamento climatico può hanno causato le città della Valle dell'Indo essere stata abbandonata. Quali modifiche civiltà e città potrebbe moderno cambiamenti climatici portare la storia dell'India è reso possibile dai contributi da parte degli spettatori, come se stessi e anche di Pataks cibi indiani. Iniziato da L. G. imprenditore indiano Pathak, Pataks distribuisce prodotti alimentari indiani negli Stati Uniti e in tutto il mondo. Per saperne di più su come godere dei sapori dell'India visitando il nostro sito all'indirizzo pataksusaIndus Valle civiltà La civiltà della valle dell'Indo (IVC) è stato una civiltà dell'età del bronzo (3300-1300 aC maturità 2600-1900 aC) che si estende da quello che oggi è nord-est dell'Afghanistan al Pakistan e nord-ovest dell'India. Insieme con l'antico Egitto e la Mesopotamia è stata una delle tre prime civiltà del Vecchio Mondo, e dei tre il più diffuso è fiorita nei bacini del fiume Indo, uno dei principali fiumi dell'Asia, e-Hakra Ghaggar fiume, che un tempo percorse nord-ovest dell'India e del Pakistan orientale. Al suo apice, la Civiltà dell'Indo può aver avuto una popolazione di oltre cinque milioni. Gli abitanti dell'antica valle del fiume Indo ha sviluppato nuove tecniche di artigianato (prodotti corniola, sigillo intaglio) e la metallurgia (rame, bronzo, piombo e stagno). Le città Indus sono noti per la loro urbanistica, case da forno in mattoni, sistemi di drenaggio elaborati, sistemi di approvvigionamento idrico, e gruppi di grandi edifici non residenziali La civiltà della valle dell'Indo è conosciuta anche come la Harappa civiltà, dopo Harappa, il primo dei suoi siti ad essere scavata nel 1920, in quella che allora era la provincia del Punjab dell'India britannica, e ora è il Pakistan. La scoperta di Harappa, e subito dopo, Mohenjo-Daro, è stato il culmine del lavoro a partire dal 1861 con la fondazione della Survey of India nel Raj. Excavation inglese dei siti di Harappa è in corso dal 1920, con innovazioni importanti che si verificano come recentemente come 1999. ci sono stati in precedenza e le culture successive, spesso chiamati precoce Harappa e tardo Harappan, nella stessa area del Harappa civiltà. La civiltà Harappa è talvolta chiamato la cultura Harappa matura per distinguerlo da queste culture. Fino al 1999, più di 1.056 città e gli insediamenti erano stati trovati, di cui 96 sono stati scavati, principalmente nella regione in generale dei fiumi Indo e Ghaggar-Hakra e dei loro affluenti. Tra gli insediamenti sono stati i principali centri urbani di Harappa, Mohenjo-daro (patrimonio mondiale dell'UNESCO), Dholavira, Ganeriwala in Cholistan e Rakhigarhi. La lingua Harappa non è direttamente attestata e la sua affiliazione è incerto dal momento che la scrittura dell'Indo è ancora indecifrata. Un rapporto con la famiglia di lingua dravidica o Elamo-dravidica è favorita da una sezione di studiosi. Cronologia La fase matura della civiltà Harappa è durato dal c. 2600-1900 aC. Con l'inclusione dei predecessore e successore culture - All'inizio Harappa e tardo Harappan rispettivamente - l'intera civiltà della valle dell'Indo può essere preso sia durata dal 33 ° al 14 ° secolo aC. Due termini sono impiegati per la periodizzazione della IVC: Fasi ed epoche. The Early Harappa, Harappan matura, e le fasi di Harappa tardivi sono chiamati anche la regionalizzazione, integrazione, e Localizzazione epoche, rispettivamente, con l'era regionalizzazione che risale al periodo neolitico Mehrgarh II. Scoperte a Mehrgarh cambiato l'intero concetto della civiltà dell'Indo, secondo Ahmad Hasan Dani, professore emerito presso Quaid-e-Azam University, Islamabad. Ci abbiamo tutta la sequenza, fin dall'inizio della vita del villaggio costante. La civiltà della valle dell'Indo comprendeva la maggior parte del Pakistan e parti del nord-ovest dell'India, l'Afghanistan e l'Iran, che si estende dal Balochistan a ovest di Uttar Pradesh, a est, nord-est dell'Afghanistan a nord e Maharashtra a sud. La geografia della Valle dell'Indo mettere le civiltà sorte lì in una situazione molto simile a quelle in Egitto e Perù, con ricchi terreni agricoli essere circondato da altopiani, deserto e oceano. Recentemente, i siti Indus sono stati scoperti in Pakistans nordoccidentale Provincia della Frontiera pure. Altre colonie IVC si trovano in Afghanistan, mentre colonie isolate più piccole si trovano lontani come il Turkmenistan e nel Gujarat. insediamenti costieri estesi da Sutkagan Dor occidentale Baluchistan a Lothal nel Gujarat. Un sito della valle dell'Indo è stata trovata sul fiume Oxus a Shortughai nel nord dell'Afghanistan, nella valle del Gomal fiume nel nord-ovest del Pakistan, a Manda, Jammu sul Beas fiume vicino a Jammu, in India, e al Alamgirpur sul fiume Hindon, a soli 28 km da Delhi. i siti della Valle dell'Indo sono stati trovati più spesso sui fiumi, ma anche sull'antica costa, per esempio, Balakot, e sulle isole, per esempio, Dholavira. Ci sono prove di letti dei fiumi secchi sovrapposti con il canale Hakra in Pakistan e la Ghaggar fiume di stagione in India. Molti valle dell'Indo (o Harappa) siti sono stati scoperti lungo i letti Ghaggar-Hakra. Tra loro ci sono: Rupar, Rakhigarhi, Sothi, Kalibangan, e Ganwariwala. Secondo J. G. Shaffer e D. A. Lichtenstein, il Harappan civiltà è una fusione del Bagor, Hakra, e Koti Dij tradizioni o gruppi etnici nella valle Ghaggar-Hakra ai confini di India e Pakistan. Secondo alcuni archeologi, più di 500 siti di Harappa sono stati scoperti lungo le prosciugato alvei del fiume Ghaggar-Hakra e dei suoi affluenti, a differenza di solo circa 100 lungo l'Indo e dei suoi affluenti, di conseguenza, a loro avviso, la denominazione Indo Ghaggar-Hakra civiltà o civiltà dell'Indo-Saraswati è giustificata. Tuttavia, questi argomenti politicamente ispirati sono contestati da altri archeologi che affermano che la zona desertica Ghaggar-Hakra è stato lasciato intatto da insediamenti e l'agricoltura dopo la fine del periodo di Indus e mostra quindi più siti che trova nel alluvione del secondo valle dell'Indo , che il numero di siti di Harappa lungo i letti dei fiumi Ghaggar-Hakra sono stati esagerati e che il Ghaggar-Hakra, quando esisteva, era un affluente dell'Indo, in modo che la nuova nomenclatura è ridondante. Harappa civiltà rimane quella corretta, secondo l'uso comune archeologico di nominare una civiltà dopo la sua prima Luogo. L'emergere di civiltà The Early Harappan Ravi fase, dal nome del vicino fiume Ravi, è durato circa dal 3300 aC fino 2.800 aC. Esso è legato al Hakra fase, identificato nel Ghaggar-Hakra valle del fiume a ovest, e precede la fase Diji Kot (2800-2600 aC, Harappan 2), dal nome di un sito nel nord del Sindh, in Pakistan, nei pressi di Mohenjo Daro. I primi esempi di data scrittura dell'Indo da circa 3000 aC. La fase matura delle culture villaggio precedenti è rappresentato da Rehman Dheri e Amri in Pakistan. Kot Diji (Harappa 2) rappresenta la fase che porta al Harappan matura, con la cittadella che rappresenta autorità centralizzata e una qualità sempre più urbana della vita. Un'altra città di questa fase è stato trovato alla Kalibangan in India sul fiume Hakra. reti commerciali legate questa cultura con le culture regionali correlate e fonti lontane di materie prime, tra cui lapislazzuli e altri materiali per bead-making. Gli abitanti del villaggio hanno avuto, da questo momento, addomesticati numerose colture, tra cui piselli, semi di sesamo, datteri, e cotone, così come gli animali, tra cui il bufalo d'acqua. comunità Harappan rivolti a grandi centri urbani dal 2600 aC, da cui la fase di Harappa matura iniziato. Con 2.600 aC, le comunità Harappan primi erano state trasformate in grandi centri urbani. Tali centri urbani sono Harappa, Ganeriwala, Mohenjo-Daro in giorno moderno Pakistan, e Dholavira, Kalibangan, Rakhigarhi, Rupar, e Lothal in moderna India. In totale, più di 1.052 città e gli insediamenti sono stati trovati, principalmente nella regione in generale dei fiumi Indo e dei loro affluenti. Un sofisticato e tecnologicamente avanzato cultura urbana è evidente nella civiltà della valle dell'Indo. La qualità della pianificazione urbanistica comunale suggerisce la conoscenza della pianificazione urbana e amministrazioni comunali efficienti che ha posto una priorità in materia di igiene. Le strade di grandi città come Mohenjo-daro e Harappa sono stati disposti in una griglia perfetta, paragonabile a quella di oggi New York. Le case erano protetti dal rumore, odori, e ladri. Come si vede nella Harappa, Mohenjo-daro, e la recente scoperta Rakhigarhi, questo piano urbanistico inclusi i primi sistemi di igiene urbana mondi. All'interno della città, case singole o gruppi di case ottenuti acqua dai pozzi. Da una stanza che sembra essere stato messo da parte per la balneazione, le acque reflue è stato diretto da canali di scolo coperto, che fiancheggiavano le strade principali. Case aperte solo ai cortili interni e vicoli più piccoli. Gli antichi sistemi di Indus di liquami e di scarico che sono stati sviluppati e utilizzati nelle città di tutto l'Impero dell'Indo erano molto più avanzato rispetto a qualsiasi trovato in siti urbani contemporanei in Medio Oriente e ancora più efficiente rispetto a quelli in alcune aree del Pakistan moderno e oggi l'India. L'architettura avanzata delle Harappani è dimostrato dal loro imponenti cantieri, granai, magazzini, piattaforme di mattoni e muri di protezione. Le massicce cittadelle della città Indus che proteggevano la Harappani da inondazioni e attaccanti erano più grandi rispetto alla maggior parte ziggurat mesopotamiche. Lo scopo della Cittadella rimane dibattuto. In netto contrasto con questa civiltà contemporanei, la Mesopotamia e l'antico Egitto, sono stati costruiti senza grandi strutture monumentali. Non vi è alcuna prova conclusiva di palazzi o templesor, anzi, di re, eserciti, o sacerdoti. Alcune strutture sono pensa che siano stati granai. Trovato in una città è un enorme bagno ben costruito, che potrebbe essere stato un bagno pubblico. Anche se le cittadelle sono murate, non è affatto chiaro che queste strutture erano sulla difensiva. Essi possono essere stati costruiti per deviare le acque alluvionali. La maggior parte degli abitanti delle città sembrano essere commercianti o artigiani, che vivevano con gli altri perseguendo la stessa professione in quartieri ben definiti. Materiali provenienti da regioni lontane sono stati utilizzati nelle città per la costruzione di sigilli, perline, e altri oggetti. Tra i manufatti realizzati erano belle perle di pietra smaltata chiamato faence. I sigilli sono immagini di animali, divinità, ecc e le iscrizioni. Alcuni dei sigilli sono stati usati per timbrare argilla sui beni commerciali, ma probabilmente avevano altri uses. Although alcune case erano più grandi di altre, le città civiltà dell'Indo sono stati notevoli per la loro apparente egualitarismo. Ad esempio, tutte le case avevano accesso all'acqua e di prosciugamento in. Si ha l'impressione di una grande società borghese. Le rovine di Harrappa sono stati descritti nel 1842 da Charles Masson nel suo racconto di diversi viaggi in Balochistan, in Afghanistan, e il Punjab, dove i locali hanno parlato di una città antica che si estende tredici Cosses (circa 25 miglia), ma nessun interesse archeologico avrebbero allegare alla questo per quasi un secolo. Nel 1856, il generale Alexander Cunningham, poi direttore generale del sondaggio archeologico del nord dell'India, ha visitato Harappa dove gli ingegneri britannico John e William Brunton stavano ponendo la linea East Indian Railway Company che collega le città di Karachi e Lahore. John ha scritto: ero molto esercitato nella mia mente come eravamo a ottenere zavorra per la linea della ferrovia. Gli era stato detto di un'antica città in rovina vicino alle linee, chiamato Brahminabad. Visitare la città, lo trovò pieno di duri mattoni ben bruciate, e, convinto che ci fosse una grande cava per la zavorra che volevo, la città di Brahminabad è stato ridotto a zavorra. Pochi mesi dopo, più a nord, Johns fratello sezione William Bruntons della linea correva vicino a un altro città in rovina, i mattoni da cui era già stato utilizzato dagli abitanti del vicino villaggio di Harappa nello stesso sito. Questi mattoni ora forniti zavorra lungo 93 miglia (150 km) della linea ferroviaria che va da Karachi a Lahore. In 187.275 Alexander Cunningham ha pubblicato il primo sigillo Harappa (con una identificazione erronea come lettere Brahmi). Era mezzo secolo più tardi, nel 1912, che più sigilli Harappa sono stati scoperti da J. Fleet, spingendo una campagna di scavi sotto Sir John Hubert Marshall nel 1921-22 e conseguente alla scoperta della civiltà a Harappa da Sir John Marshall, Rai Bahadur Daya Ram Sahni e Madho Sarup Vats, e a Mohenjo-daro da Rakhal Das Banerjee, EJH MacKay, e Sir John Marshall. Nel 1931, gran parte del Mohenjo-Daro erano stati scavati, ma gli scavi continuato, come quella guidata da Sir Mortimer Wheeler, direttore della Survey of India nel 1944. Tra gli altri archeologi che hanno lavorato su siti IVC prima partizione del subcontinente in 1947 erano Ahmad Hasan Dani, Brij Lal Basi, Nani Gopal Majumdar, e Sir Marc Aurel Stein. Dopo la divisione dell'India, la maggior parte dei reperti archeologici sono stati ereditati dal Pakistan, dove era basata la maggior parte della IVC, e gli scavi di questo periodo includono quelli guidati da Sir Mortimer Wheeler nel 1949, consulente archeologico al governo del Pakistan. Avamposti della civiltà della valle dell'Indo sono stati scavati ad ovest fino Sutkagan Dor nel Baluchistan, a nord fino al Shortugai sul Amu Darya (fiumi antico nome era Oxus) in corrente Afghanistan, Far East al Alamgirpur, Uttar Pradesh, India e come estremo sud come al Malwan, Surat Dist. India. L'11 luglio, gravi inondazioni hanno colpito Haryana in India e danneggiato il sito archeologico di Jognakhera, dove antica fusione di rame sono stati trovati risalente quasi 5.000 anni. Il sito civiltà della valle dell'Indo è stato colpito da quasi 10 piedi di acqua come il legame canale Sutlej Yamuna overflow. Mohenjo Daro Mohenjo Daro - Mound of the Dead - è un sito archeologico nella provincia di Sindh, Pakistan. Costruito intorno al 2600 aC, è stato uno dei più grandi insediamenti dell'antica civiltà della valle dell'Indo, e uno dei mondi più antichi grandi insediamenti urbani, contemporanea con le civiltà dell'antico Egitto, Mesopotamia, e Creta. Mohenjo-daro fu abbandonata nel 19 ° secolo aC, e non è stato riscoperto fino al 1922. scavo significativo da allora è stato condotto presso il sito della città, che è stato designato un patrimonio mondiale dell'UNESCO nel 1980. Tuttavia, il sito è attualmente minacciato da erosione e ripristino improprio. Il 4.500-anno-vecchia città di Mohenjo Daro si sta sgretolando Smithsonian - 18 Ottobre 2013 Mohenjo Daro probabile era, a suo tempo, la più grande città del mondo. Circa 4500 anni fa, ben 35.000 persone hanno vissuto e lavorato nella città massiccia, che occupa 250 acri lungo il fiume Indus pakistani. Mohenjo Daro sedeva sotto il suolo per migliaia di anni, una reliquia conservata dell'antica civiltà della valle dell'Indo. Ma scavo esposto la città agli elementi, e ora, dice il Telegraph, le rovine può avere appena 20 anni a sinistra. record archeologici governativi non forniscono risposte immediate per un centro di potere o per rappresentazioni di persone al potere nella società Harappa. Ma, ci sono indicazioni di decisioni complesse prese e attuate. Per esempio, la straordinaria uniformità di manufatti Harappa, come evidente in ceramica, guarnizioni, pesi e mattoni. Queste sono le principali teorie: C'è stato un unico stato, data la somiglianza in manufatti, le prove per gli insediamenti previsti, il rapporto standardizzato di dimensioni mattoni, e la creazione di insediamenti in prossimità di fonti di materie prime. Non c'era solo sovrano ma diversi: Mohenjo-daro aveva un righello separata, Harappa un'altra, e così via. società Harappa non aveva governanti, e tutti goduto di uno status paritario. Scienza e Tecnologia Il popolo della Civiltà dell'Indo ottenuto grande precisione nella misurazione della lunghezza, massa e tempo. Sono stati tra i primi a sviluppare un sistema di pesi e misure uniformi. Un confronto degli oggetti disponibili indica la variazione larga scala in tutti i territori dell'Indo. Il loro più piccola divisione, che è segnato su una scala d'avorio trovata in Lothal, è stato di circa 1,704 millimetri, la più piccola divisione mai registrato su una scala dell'età del bronzo. Gli ingegneri Harappan seguito la divisione decimale di misura per tutti gli scopi pratici, compresa la misurazione della massa, come rivelato dai loro pesi esaedro. Questi pesi selce erano in un rapporto di 5: 2: 1 con pesi di 0,05, 0,1, 0,2, 0,5, 1, 2, 5, 10, 20, 50, 100, 200, e 500 unità, con ogni unità del peso di circa 28 grammi, simili al oncia inglese Imperiale o uncia greca, e gli oggetti più piccoli sono stati pesati in rapporti simili con le unità di 0,871. Tuttavia, come in altre culture, pesi effettivi non erano uniforme nell'area. I pesi e le misure successivamente utilizzati in Kautilyas Arthashastra (4 ° secolo aC) sono gli stessi di quelli utilizzati in Lothal. Harappani evoluto alcune nuove tecniche di metallurgia e prodotti in rame, bronzo, piombo e stagno. L'abilità di ingegneria del Harappani era notevole, soprattutto nella costruzione di banchine. Nel 2001, gli archeologi che studiano i resti di due uomini da Mehrgarh, Pakistan, hanno fatto la scoperta che la gente della civiltà della valle dell'Indo, dai primi periodi Harappa, erano a conoscenza di proto-odontoiatria. Più tardi, nell'aprile del 2006, è stato annunciato sulla rivista scientifica Nature che il più vecchio (e il primo Neolitico) prove per la perforazione di denti umani in vivo (cioè in una persona vivente) è stato trovato in Mehrgarh. Undici corone molari forati da nove adulti sono stati scoperti in un cimitero neolitico in Mehrgarh che risale 7,500-9,000 anni fa. Secondo gli autori, le loro scoperte indicano una tradizione proto-odontoiatria in colture agricole primi di quella regione. Una pietra di paragone cuscinetto striature d'oro è stato trovato in Banawali, che probabilmente è stato utilizzato per testare la purezza dell'oro (tale tecnica è ancora utilizzata in alcune parti dell'India). Commercio e trasporti Il Indus civiltà economia sembra essere dipeso in maniera significativa sul commercio, che è stata facilitata da grandi progressi nella tecnologia dei trasporti. L'IVC può essere stata la prima civiltà di utilizzare i mezzi su ruote. Questi progressi possono essere inclusi carri tirati da buoi che sono identici a quelli visti in tutta l'Asia del Sud di oggi, così come le barche. La maggior parte di queste barche erano probabilmente piccolo, artigianale a fondo piatto, forse spinto da vela, simile a quelle che si possono vedere sul fiume Indo oggi però, ci sono prove secondaria di marina sono. Gli archeologi hanno scoperto una massiccia, canale dragato e ciò che essi considerano un impianto di attracco alla città costiera di Lothal in India occidentale (Gujarat). Una vasta rete di canali, utilizzati per l'irrigazione, è però anche stato scoperto da H.-P. Francoforte. Durante 43003200 aC del periodo Calcolitico (età del rame), l'area civiltà della valle dell'Indo mostra somiglianze ceramica con Turkmenistan meridionale e nord dell'Iran che suggeriscono una notevole mobilità e del commercio. Durante il periodo di Harappa presto (circa 32.002.600 aC), somiglianze nelle ceramiche, sigilli, figurine, ornamenti, ecc documentano commercio carovaniero intensiva con l'Asia centrale e l'altopiano iraniano. A giudicare dalla dispersione dei manufatti civiltà dell'Indo, le reti commerciali, economicamente, integrate una vasta area, tra cui porzioni di Afghanistan, le regioni costiere della Persia, settentrionale e occidentale dell'India, e la Mesopotamia. Vi è qualche evidenza che i contatti commerciali estesi a Creta e, eventualmente, in Egitto. C'era una vasta rete commerciale marittimo operante tra la Harappa e civiltà mesopotamiche, come già nella fase di Harappa mezzo, con molta commercio gestita da intermediari mercanti da Dilmun (Bahrain moderna e Failaka situato nel Golfo Persico). Tale commercio a lunga distanza del mare è diventato fattibile con lo sviluppo innovativo di moto d'acqua della plancia costruito, dotato di un unico albero centrale sostenendo una vela di giunchi o panno tessuto. Diversi insediamenti costieri come Sotkagen-dor (cavalcioni Dasht River, a nord di Jiwani), Sokhta Koh (cavalcioni Shadi River, a nord di Pasni), e Balakot (vicino Sonmiani) in Pakistan insieme a Lothal in India testimoniano il loro ruolo di Harappa avamposti commerciali . porti Shallow situati gli estuari dei fiumi si aprono verso il mare ha permesso commercio marittimo vivace con le città della Mesopotamia. Agricoltura La natura del sistema agricolo Indus civiltà è ancora in gran parte una questione di congetture a causa della quantità limitata di informazioni sopravvivere attraverso i secoli. Alcuni speculazione è possibile, tuttavia. Studi precedenti (prima del 1980), spesso per scontato che la produzione di cibo è stato importato in Valle dell'Indo da un singolo gruppo linguistico (ariani) Andor da una singola area. Ma studi recenti indicano che la produzione di cibo era in gran parte indigena Valle dell'Indo. Già la gente Mehrgarh usati frumenti addomesticati e l'orzo e la principale coltura di cereali coltivati ​​era nudo orzo a sei file, una coltura derivato da orzo distico. L'archeologo Jim G. Shaffer (1999: 245) scrive che il sito Mehrgarh dimostra che la produzione di cibo era un fenomeno meridionale indigeni e che l'interpretazione supporto di dati di urbanizzazione preistorico e l'organizzazione sociale complessa in Asia meridionale come basata su indigeni, ma non isolata , gli sviluppi culturali. Indus agricoltura civiltà deve essere stato altamente produttivo, dopo tutto, è stato in grado di generare surplus sufficiente a sostenere decine di migliaia di residenti urbani che non sono stati impegnati principalmente nel settore agricolo. Essa è basata sulle notevoli conquiste tecnologiche della cultura pre-Harappa, tra cui l'aratro. Eppure, molto poco si sa circa i contadini che hanno sostenuto le città o dei loro metodi di produzione agricola. Alcuni di loro senza dubbio fatto uso del terreno alluvionale fertile lasciato dai fiumi dopo la stagione delle inondazioni, ma questo semplice metodo di agricoltura non è pensato per essere abbastanza produttivo per sostenere le città. Non ci sono prove di irrigazione, ma tale prova potrebbe essere stata cancellata dalla ripetuta, inondazioni catastrofiche. La civiltà dell'Indo sembra contraddire il dispotismo ipotesi idraulica dell'origine della civiltà urbana e dello Stato. Secondo questa ipotesi, le città non avrebbero potuto sorti senza sistemi di irrigazione in grado di generare enormi eccedenze agricole. Per costruire questi sistemi, una dispotica, stato centralizzato emerso che è stato in grado di sopprimere la condizione sociale di migliaia di persone e di sfruttare il loro lavoro come schiavi. E 'molto difficile far quadrare questa ipotesi con ciò che si conosce la civiltà dell'Indo. Non ci sono prove di re, schiavi, o la mobilitazione forzata di lavoro. Spesso si presume che la produzione agricola intensiva richiede dighe e canali. Questa ipotesi è facilmente confutata. In tutta l'Asia, coltivatori di riso producono eccedenze significative agricoli provenienti schiera, risaie pendio, che non risultano dalla schiavitù, ma piuttosto il lavoro accumulato di molte generazioni di persone. Invece di costruire canali, Civiltà dell'Indo persone possono aver costruito sistemi di deviazione delle acque, che - come terrazzo agricoltura - possono essere elaborate da generazioni di investimenti del lavoro di piccole dimensioni. Inoltre, è noto che Civiltà dell'Indo persone praticavano la raccolta pioggia, una potente tecnologia che è stato portato a compimento dalla civiltà classica indiana, ma quasi dimenticato nel 20 ° secolo. Va ricordato che la Civiltà dell'Indo persone, come tutti i popoli dell'Asia meridionale, costruito le loro vite in tutto il monsone, un modello di tempo in cui la maggior parte di un anno precipitazioni si verifica in un periodo di quattro mesi. In una civiltà dell'Indo città recentemente scoperto in India occidentale, gli archeologi hanno scoperto una serie di serbatoi enormi, scavata nella roccia e progettato per raccogliere le precipitazioni, che sarebbe stato in grado di soddisfare le esigenze di citys durante la stagione secca. Alcuni studi post-1980 indicano che la produzione alimentare era in gran parte indigena Valle dell'Indo. E 'noto che la gente di Mehrgarh utilizzati frumenti addomesticati e orzo, 53 e la principale coltura di cereali coltivati ​​era nudo orzo a sei file, una coltura derivato da orzo distico (vedi Shaffer e il Liechtenstein 1995 1999). L'archeologo Jim G. Shaffer (1999: 245) scrive che il sito Mehrgarh dimostra che la produzione di cibo era un fenomeno meridionale indigeni e che l'interpretazione supporto di dati di urbanizzazione preistorico e l'organizzazione sociale complessa in Asia meridionale come basata su indigeni, ma non isolata , gli sviluppi culturali. Altri, come Dorian Fuller, tuttavia, indicano che ci sono voluti circa 2000 anni prima di grano Medio Orientale è stato acclimatati condizioni dell'Asia meridionale. Indus script E 'stato a lungo sostenuto che la Valle dell'Indo era la casa di una civiltà leggere e scrivere, ma questo è stato recentemente messo in discussione per motivi linguistici e archeologici. Ben oltre 400 simboli dell'Indo sono state trovate sulle guarnizioni o vasi in ceramica e più di una dozzina di altri materiali, tra cui un cartello che, apparentemente, una volta appeso sopra la porta della cittadella interna della città Indus di Dholavira. Tipiche iscrizioni dell'Indo sono non più di quattro o cinque caratteri di lunghezza, la maggior parte dei quali (a parte il cartello Dholavira) sono squisitamente piccolo il più lungo su una singola superficie, che è meno di 1 pollice (2,54 cm) piazza, è lunga 17 segni the longest on any object (found on three different faces of a mass-produced object) carries only 26 symbols. It has been recently pointed out that the brevity of the inscriptions is unparalleled in any known premodern literate society, including those that wrote extensively on leaves, bark, wood, cloth, wax, animal skins, and other perishable materials. Based partly on this evidence, a controversial recent paper by Farmer, Sproat, and Witzel (2004), argues that the Indus system did not encode language, but was related instead to a variety of non-linguistic sign systems used extensively in the Near East. It has also been claimed on occasion that the symbols were exclusively used for economic transactions, but this claim leaves unexplained the appearance of Indus symbols on many ritual objects, many of which were mass produced in molds. No parallels to these mass-produced inscriptions are known in any other early ancient civilizations. Photos of many of the thousands of extant inscriptions are published in the Corpus of Indus Seals and Inscriptions (1987, 1991), edited by A. Parpola and his colleagues. Publication of a final third volume, which will reportedly republish photos taken in the 20s and 30s of hundreds of lost or stolen inscriptions, along with many discovered in the last few decades, has been announced for several years, but has not yet found its way into print. For now, researchers must supplement the materials in the Corpus by study of the tiny photos in the excavation reports of Marshall (1931), Mackay (1938, 1943), Wheeler (1947), or reproductions in more recent scattered sources. The term Indus Script refers to short strings of symbols associated with the Harappan civilization of ancient India (most of the Indus sites are distributed in present day North West India and Pakistan) used between 26001900 BC, which evolved from an earlier form of the Indus script attested from around 3300 BC. They are most commonly associated with flat, rectangular stone tablets called seals, but they are also found on at least a dozen other materials. The first publication of a Harappan seal dates to 1875, in the form of a drawing by Alexander Cunningham. Since then, well over 4000 symbol-bearing objects have been discovered, some as far afield as Mesopotamia. After 1900 BC, use of the symbols ends, together with the final stage of Harappan civilization. Some early scholars, starting with Cunningham in 1877, thought that the script was the archetype of the Brahmi script used by Ashoka. Today Cunninghams claims are rejected by nearly all researchers, but a minority of mostly Indian scholars continues to argue for the Indus script as the predecessor of the Brahmic family. There are over 400 different signs, but many are thought to be slight modifications or combinations of perhaps 200 basic signs. Houses were one or two stories high, made of baked brick, with flat roofs, and were just about identical. Each was built around a courtyard, with windows overlooking the courtyard. The outside walls had no windows. Each home had its own private drinking well and its own private bathroom. Clay pipes led from the bathrooms to sewers located under the streets. These sewers drained into nearly rivers and streams. Harappan cities did not develop slowly, which suggests that whoever built these cities learned to do so in another place. As the Indus flooded, cities were rebuilt on top of each other. Archaeologists have discovered several different cities, one built over the other, each built a little less skillfully. The most skillful was on bottom. It would appear that builders grew less able or less interested in perfection over time. Still, each city is a marvel, and each greatly advanced for its time. Their towns were laid out in grids everywhere (straight streets, well built homes) These people were incredible builders. Scientists have found what they think are giant reservoirs for fresh water. They have also found that even the smallest house at the edge of each town was linked to that towns central drainage system. (Is it possible that they not only drained waste water out, but also had a system to pump fresh water into their homes, similar to modern plumbing. Men and women dressed in colorful robes. Women wore jewelry of gold and precious stone, and even wore lipstick Among the treasures found was a statue of a women wearing a bracelet. (Bracelets with similar designs are worn today in India.) Clothing was for the most part, similar for both men and women. The basic costume of ancient society was a length of cloth wrapped around the lower part of the body, and a loose fitting garment for the upper body, which was usually another length of fabric. A headdress was also worn, mainly by the men. Women in Vedic society wore a variety of garments. The first being a skirt type garment (dhoti), with a blouse (choli) and scarf. Second is a sari, which is a length of fabric wound around the body with the loose end (pallu) thrown over the shoulder. Sometimes a choli would be worn with this. The last garment was worn mainly by tribal women. The Adivasi is a length of fabric tied around the waist with no upper garment worn. Men also had a choice in their clothing though not as varied as the women. Men usually wore a Dhoti, which is a length of fabric wrapped around the waist. This could be left as a skirt or brought through the legs and made into a pants type garment. Men of the south rarely wore shirts, but men of the north wore a fitted upper garment. Male headdress was also a length of fabric, wrapped around the head, called a Turban. Women sometimes wore the turban also. Due to the large area of India many differences in clothing emerged, mainly due to climate differences. The southern Indians wore much less than in the colder north. Women in the south rarely wore a upper garment. Northern women adopted a fitted upper garment to be worn under the loose fitting one. Clothing was made from resources found in each region. Cotton and wool were the most abundant, since silk was not introduced from China until around the 1st century B. C.E. People also enjoyed lavish embroidery and embellishments. Gold being the preferred, though there was also an abundance of silver and precious gems. Entertainment A beautiful small bronze statue of a dancer was found, which tells us that they enjoyed dance and had great skill working with metals. In the ancient city of Mohenjo-daro, scientists have found the remains of a large central pool, with steps leading down at both ends. This could have been a public swimming pool, or perhaps have been used for religious ceremonies. Around this large central pool were smaller rooms, that might have dressing rooms, and smaller pools that might have been private baths. Some of the toys found were small carts, whistles shaped like birds, and toy monkeys which could slide down a string. Musical instruments include the Sarangi, Sitar, Tabla, Tambora, and Tanpura. Since Vedic times, Indians had been required to correctly recite, the Vedas. The correctness in recitation was very important as the Vedas were, in those days, transmitted through memory (Smriti) and were learned through hearing (Shruti). This kind of an emphasis on recitation the correct pronunciation lead to studies in phonetics and sound manipulation. This was the birthplace of Indian Musical Raga (metre) and Swaras (rhymes). That Music in ancient India was given considerable recognition is illustrated by the fact that Saraswati, the Indian goddess of learning is shown to be holding a musical instrument (Veena) in her hand. Traditionally, vocal music in India has tended to be devotional music (Bhakti-geet), and temples have been places where musicians used to practice music to please the deity and the devotees. Indian vocal music is broadly divided into two schools - the Hindustani or north Indian school and the Carnatic or South Indian school. As far as instrumental music goes there is a general identity of instruments that have been used. The main Indian musical instruments are the Sarod, the Veena, the Sarangi, the Tambora, the Harmonium, the Ghata, the Tabla, the Tanpura, the Satar, etc. As compared to art and architecture Indian music has had less impact on the outside world. This was so as most of Indian musical instruments require specialized material and craftsmanship for their manufacture. And in the absence of transmission of these skills and the absence of trade in musical instruments, Along with the necessity of long and arduous practice which was required to master these instruments, made the transmission of music a difficult task. However, as far as, devotional vocal music goes, Indian musical traditions did travel to the countries of South east Asia. The instrumental and vocal music of Korea has many elements of Indian music, which it received along with the Buddhist invocative and devotional songs and slokas (religious couplets). Along with Buddhism, some Indian musical instruments like the flute (bansi), temples bell (Ghanta), etc. went to the countries of south-east Asia. Even Europe owes certain instruments to India. Two popular European musical instruments namely the flute and violin are believed to be of Indian origin. Though we do not know about the process of transmission of these instruments, however in India the flute (bansi) and the violin (a variant of the Veena) are definitely indigenously Indian. A pointer to the fact that these instruments have been in usage in India since a very long time is that the bansi is associated with Sri Krishna and the Veena with the goddess Saraswati. This apart, in modern times the western musical instruments like the Tambourin and the Tambour are adaptations of the Indian Tambora and Tanpura. The names Tambourin and Tambour are also derived from the word Tambora. The Saralngi, another Indian musical instrument has also found its place in western music. The acceptance of these musical instruments in the west is also evident from the fact that the words Tambora, Sarangi and Tabla are mentioned in the Oxford Dictionary. Art and Culture Ancient Indias fine art and performing arts attest to this fact. This find expression in music, musical instruments, dancing, paintings and several other art forms. Music had a divine character in India and in recognition of that the Indian Goddess of learning, Saraswati is always shown holding a musical instrument, namely, the veena. Likewise, Krishna is associated with banshi, that is, the flute - a musical instrument, which traveled throughout the world from India. Indian devotional songs and reciting influenced religious recitations in several eastern countries, where the style was adopted by Buddhists monks. The India developed several types of musical instruments and forms of dancing, with delicate body movements and grace. Paintings have remained the oldest art form as found in several cave paintings across the globe. In India also, in places like Bhimbetka, a UNESCO declared world heritage site, pre-historic cave paintings have been discovered. In relatively recent times, paintings and carvings on rock had significantly developed, and many such rock carvings have been found dating to the period of the emperor Ashoka. Indian influences may be seen in paintings at Bamiyan, Afghanistan, and in Miran and Domko in Central Asia. Sometimes, such paintings depict not only Buddha but Hindu deities such as Shiva, Ganesha and Surya. Ancient India had marvelous craftsmen, skilled in pottery, weaving, and metal working. Various sculptures, seals, pottery, gold jewelry, and anatomically detailed figurines in terracotta, bronze, steatite have been found at the excavation sites. The pottery that has been found is of very high quality, with unusually beautiful designs. Several small figures of animals, such as monkeys, have been found. These small figures could be objects of art or toys. There are also small statues of what they think are female gods. They found bowls made of bronze and silver, and many beads and ornaments. The metals used to make these things are not found in the Indus Valley. So, either the people who lived in this ancient civilization had to import all of these items from some other place, or more probably, had to import the metals they used to make these beautiful things from somewhere else. A harp-like instrument depicted on an Indus seal and two shell objects found at Lothal indicate the use of stringed musical instruments. Seals have been found at Mohenjo-daro depicting a figure standing on its head, and one sitting cross-legged perhaps the earliest indication, at least illustration, of the practice of yoga. A horned figure in a meditation pose has been interpreted as one of the earliest depictions of the god Shiva. The very first works of visual art created in the Indian sub-continent were primitive cave or rock paintings. Many are assumed to exist, but the largest number of discoveries are in Central India, on sandstone rock shelters within a hundred mile radius around Bhopal in Madhya Pradesh. these paintings are dated at around 5500 B. C. i. e. they are 1500 years old. Some of these paintings have been overlaid with later paintings and graffiti. The paintings generally depict animals, in scenes such as hunting. Human figures are also shown with bows and arrows, and swords and shields. The colors used An intricately carved pillar at Ellora in Maharashtra dating back to the 7th century. are made up of natural minerals and are in various shades of red and orange. These paintings are the forerunners of the frescos of a later age which are seen at Ajanta, Ellora and elsewhere in India. But unfortunately no well preserved art remains, to document the period between the coming of the Aryans i. e. 1500 B. C. to about the time of Buddha i. e. 550 B. C. We are told by the literary sources that the art of painting was practiced. In the Buddhist texts, elaborate palaces of kings and houses of the wealthy are described as being embellished with wall paintings. But actual evidence about this art is lost. How this art could have been, can be guessed from the paintings on stone surfaces found at Ajanta and Ellora which are said to have been done in around 400 A. D. These paintings at Ajanta and Ellora depict Buddhist tales from the Jatakas. Though the paintings are today 1500 years old, the paint has not only retained its color but also much of its luster. The technique of painting has been thus described by a student of Indian Art. The surface of the stone was first prepared by a coating of potters clay, mixed variously with cow dung, straw, and animal hair. Once this was leveled to a thickness of half an inch to two inches, it was coated with a smooth fine white lime plaster which became the actual painting surface. On the still-damp wall, the artist first laid out his composition with a red cinnabar line and then defined the subjects with an undercoat of grey or terre verte. This was followed by the addition of local colors, and once the whole wall was completely colored, a brown or black line restated the drawing to finish the composition. A last burnishing with a smooth stone gave it a rich lustrous surface. The colors which were natural and water soluble, consisted of purple, browns, yellow, blue, white, green, reds and black. Thus it is evident that the technique of painting had developed to an advanced level This monumental bull was carved in marble in the 3rd century B. C. It stood on a column built by Emperor Ashoka, which was inscribed with Buddhist edicts. of sophistication due which the paintings could survive for 1500 years. Though the colors used are supposed to have been derived from minerals and vegetables they had been treated to last long. The above description also illustrates how, complicated procedures of preparing the surface to be painted had evolved in India. This technique of painting had also spread to central Asia and South-east Asia. Some strains of Indian painting can even be identified in western church paintings and mosaics. Indian influence is clearly evident in the paintings at Bamiyan in Afghanistan and in Miran and Domko in Central Asia. Not only do these paintings depict the Buddha but also Hindu deities such as Shiva, Ganesha and Surya. The mention of the word dance conjures up images of Nataraja - Lord of Dance - as the Indian God Shiva is portrayed. Apart from Shiva even Ganesha and Srikrishna are associated with dance and music. India has many classical dance styles. The oldest text dealing with aesthetics covering various art forms including dance is the Natyashastra which is authored by Bharatamuni. All the Indian classical dance styles viz. Bharata Natyam, Kuchipudi, Kathak, Odissi, Mohiniattam, Kathakali, Manipuri, etc. are derived from the Natyashastra. Some of these dance styles have evolved from folk dances and are intimately connected with the art of story telling. Most of these stories are drawn from our epics like the Ramayana and Mahabharata, tales from collections like the Panchatantra, Hitopadesha, Katha Sarit Sagara, etc. also from the subject matter of these dance styles. In fact the Kathak and Kathakali from U. P. and Kerala respectively, derive their names from the term Katha which in Sanskrit means a story. As the story is told in the form of dance, these dance styles can actually be called dance-dramas, the only difference is the absence of dialogues. The Charkul dance-drama of Central India revolves around a story generally from the Indian epics like the Ramayana and the Mahabharata. Similar traditions of dance-dramas are prevalent in other parts of India too. In Maharashtra, you have the Dashavatara, in Karnataka you have the Yakshagana The Kathak dance of North India and the kthaali dance of Kerala also originated as dance dramas and derive their names from the Sanskrit work Katha which means a story. The story has to be told solely through actions and hence an elaborate pattern of facial expressions (Mudra), movement of hands (Hasta) and the simulation of various moods like anger (Krodha), envy (Matsara), greed (Lobha), lust (Kama), ego (Mada), etc. have been evolved. The mastery of perfect expression of these feelings by subtle movement of the lips and eyes forms the root of all the classical Indian dance styles. In fact the combination of the three qualities viz. expression, rhyme and rhythm i. e. Bhava, Raga, and Tala go into the determination of the term Bha-Ra-Ta, which is used as the name of one dance style viz. Bharata Natyam. The integration of Indian classical dance with the physical exercises of Yoga and the breath control of Pranayam has perfected the dance styles. Yoga especially had given the dance styles an excellent footwork which is called Padanyasa and Padalalitya. Another feature of these dance styles is that they are integrated with theology and worship. Traditionally these dances were patronized by the temples. During festivals and other religious occasions, these dances were performed in the temple premises to propitiate the deity. Thus the dance came to combine both art and worship. Even today every recital of any Indian classical dance begins with an invocation to Nataraja or Nateshwara the god of dance. In Indian folklore and legend, the God of Dance is himself shown to be dancing in a form called the Tandava. This has also been depicted in the statues and carvings in temples like, Khajuraho and Konark in Northern India, and at Chidambaram, Madurai, Rameshwaram, etc. in the South. Indian dances have also evolved styles based on the Tandava like the Urdhra Tandava, Sandhya Tandava, etc. Indian classical dance found its way outside India, especially to the countries of Southeast Asia. The dance styles of Thailand, Indonesia, Burma, etc. have so heavily borrowed from the Indian classical dance traditions that to a casual observer there would seem to be hardly any difference between the two. While Western dance has not directly borrowed anything from Indian classical dance, it has borrowed from Indian folk dance through the medium of the Gypsies. The Gypsies as has been established today, migrated from India to the west many centuries ago. The Gypsies speak a language called Romany which has many common words with Indian languages. The religion of the Gypsies is a modified form of early Hinduism. The Gypsies seem to have been the Banjar nomads who are still found in India. Being a very carefree nomadic community the Gypsies earned their living by giving performance of folk dances, along with the pursuing of other nomadic activities. Gypsy dance has influenced western dance styles like the Waltz and the foxtrot. Even the American Break dance and other dances associated with jazz music have borrowed elements from the gypsy folk dance. The Gypsy folk dance, is itself a free flowing and care free dance, a modified version of which is found in the folk dances of many Adivasi and nomadic tribal communities in India. The origin of the Indian theatre or rather folk theatre and dramatics can be traced to religious ritualism of the Vedic Aryans. This folk theatre of the misty past was mixed with dance, ritualism, plus a depiction of events from daily life. It was the last element which made it the origin of the classical theatre of later times. Many historians, notably D. D. Kosambi, Debiprasad Chattopadhyaya, Adya Rangacharaya, etc. have referred to the prevalence of ritualism amongst Aryan tribes in which some members of the tribe acted as if they were wild animals and some others were the hunters. Those who acted as animals like goats, buffaloes, reindeer, monkeys, etc. were chased by those playing the role of hunters and a mock hunt was enacted. In such a simple and crude manner did the theatre originate in India nearly 4000 years back in the tribal Aryans of Rig Vedic times. There also must have existed a theatrical tradition in the Indus valley cities, but of this we have no literary numismatic or any other material proof. The origin of drama and the theatre has been told to us in an aptly dramatic manner by Bharatamui, the author of Natyashastra an ancient Indian text on dance and drama. Bharatamuni is said to have lived around the 4th century but even he is not aware of the actual origin of the theatre in India. He has cleverly stated in a dramatic manner that it was the lord of creation Brahma who also created the original Natyashastra (Drama). According to Bharatamuni, since the lord Brahma created the entire universe we need not question his ability in creating dramas. But Bharatamuni goes on to tell us that the original Natyashastra of Brahma was too unwieldy and obscure to be of any practical use. Hence, Bharatamuni, himself took up the task of making Natyashastra simple, intelligible and interesting. Thus the Natyashastra of Bharatamuni was supported to be understood by lay people. So the Natyashastra of Bharatamunii is not the oldest text on dance and drama, as Bharata himself says that he has only simplified the original work of lord Brahma. The Natyashastra assumes the existence of many plays before it was composed, and says that most of the early plays did not follow the rules set down in the Natyashastra. But the Natyashastra itself seems to be the first attempt to develop the technique or rather art, of drama in a systematic manner. The Natya Shastra a tells us not only what is to be portrayed in a drama, but how the portrayal is to be done. Drama, as Bharatamuni says, is the imitation of men and their doings (loka-vritti). As men and their doings have to be respected on the stage, so drama in Sanskrit is also known by the term roopaka which means portrayal. According to the Natyashastra all the modes of expression employed by an individual viz. speech, gestures, movements and intonation must be used. The representation of these expressions can have different modes (vritti) according to the predominance and emphasis on one mode or another. Bharatamuni recognizes four main modes viz. Speech and Poetry (Bharati Vritti), Dance and Music (Kaishiki Vritti), Action (Arabhatti Vritti) and Emotions (Sattvatti Vritti). Bharatamuni also specifies where and how a play is to be performed. In ancient India plays were generally performed either in temple-yard or within palace precincts. During public performances, plays were generally performed in the open. For such public performances, Bharatamuni has advocated the construction of a mandapa. According to the Natyashastra in the construction of a mandapa, pillars must be set up in four corners. With the help of these pillars a platform is built of wooden planks. The area of the mandapa is divided into two parts. The front part, which is the back stage is called the r angashrishu. Behind the ranga-shirsha is what was called the nepathya-griha, where the characters dress up before entering the stage. Bharatamuni has also specified that every play should have a Sutradhara which literally means holder of a string. The Sutradhara was like the producer-director of today. Every play had to begin with an innovation of God. This invocation was called the poorvaranga. Even today, plays in Indian languages begin with a devotional song called Naandi. The Ramayana and the Mahabharata can be called the first recognized plays that originated in India. These epics also provided the inspiration to the earliest Indian dramatists and they do even today. One of the earliest Indian dramatists was Bhasa whose plays have been inspired by the Ramayana and Mahabharata. Bhasas date cannot be definitely ascertained, but that he lived before Kalidasa is proved by the latters reference to Bhasa as one of the early leading playwrights. As Kalidasa lived in the 4th century, Bhasa should have lived in the early centuries of our era. Bhasa was a natural dramatist who drew heavily from the epics, but Kalidasa can be called an original playwright. Kalidasa has written many plays, some of which are AbhijananShakuntalam, Kumarsambhavam, Meghadutam and Malavikagnimitram. Kalidasa was the court playwright at the Gupta court. He lived at Ujjaini, the capital of the Guptas and was for some days the Gupta ambassador at the court of the Vakatakas at Amaravati where he wrote the play Meghadutam. The next great Indian dramatist was Bhavabhuti. He is said to have written the following three plays viz. Malati-Madhava, Mahaviracharita and Uttar Ramacharita. Among these three, the last two cover between them the entire epic, Ramayana. Bhavabhuti lived around the 7th century A. D. when Sanskrit drama was on its decline, mainly due to the lack of royal patronage. The last royal patron of Sanskrit drama seems to be king Harshavardhana of the 7th century. Harshavardhana is himself credited with having written three plays viz. Ratnavali, Priyadarshika and Nagananda. But nevertheless despite lack of patronage two more leading playwrights came after Bhavabhuti, they were Shudraka whose main play was the Mricchakatikam, and the second dramatist was Rajashekhara whose play was titled Karpuramanjari. But the decline of Sanskrit theatre is evident from the fact that while Mricchakatikam was in Sanskrit, the Karpuramanjari was in Prakrit which was a colloquial form of Sanskrit. Rajashekhara has himself said that he chose to write in Prakrit as the language was soft while Sanskrit was harsh. Sanskrit plays continued to be written up to the 17th century in distant pockets of the country, mainly in the Vijayanagara empire of the South. But they had passed their prime, the later Sanskrit dramas are mostly imitations of Kalidasa or Bhavabhuti. As in the case of the other fine arts, the Indian theatre has left its mark on the countries of South-east Asia. In Thailand, especially it has been a tradition from the middle ages to stage plays based on plots drawn from Indian epics. This had been so even in Cambodia where, at the ancient capital Angkor Wat, stories from the Ramayana and Mahabharata have been carved on the walls of temples and palaces. Similar, bas reliefs are found at Borobudur in Indonesia. Thus, the Indian theatre has been one of the vehicles of enriching the culture of our neighboring countries since ancient times. Epic Poetry Indian epic poetry is the epic poetry written on the Indian sub-continent. Written in Sanskrit, Tamil and Hindi, it includes some of the oldest epic poetry ever created and some works form the basis of Hindu scripture. The ancient Sanskrit epics, the Ramayana and Mahabharata, occasionally termed Mahakavya (Great Compositions), refer to epic poems that form a canon of Hindu scripture. Indeed, the epic form prevailed and verse was and remained until very recently the preferred form of Hindu literary works. Hero-worship was and is a central aspect of Indian culture, and thus readily lent itself to a literary tradition that abounded in epic poetry and literature. The Puranas, a massive collection of verse-form histories of Indias many Hindu gods and goddesses, followed in this tradition. The post-sangam period (2nd century-6th century) saw many great Tamil epics being written, including Cilappatikaram (or Silappadhikaram), Manimegalai, Jeevaga-chintamani, Valayapati and Kundalakesi. Later, during the Chola period, Kamban (12th century) wrote what is considered one of the greatest Tamil epics - the Kamba ramayanam of Kamban, based on the Ramayana. The post-sangam period (2nd century-6th century) saw many great Tamil epics being written, including Cilappatikaram (or Silappadhikaram), Manimegalai, Jeevaga-chintamani, Valayapati and Kundalakesi. Later, during the Chola period, Kamban (12th century) wrote what is considered one of the greatest Tamil epics - the Kamba ramayanam of Kamban, based on the Ramayana. The first epic to appear in Hindi was Tulsidas (1543-1623) Ramacharitamanasa, also based on the Ramayana. It is considered a great classic of Hindi epic poetry and literature, and shows the author Tulsidas in complete command over all the important styles of composition - narrative, epic, lyrical and dialectic. He has given a human character to Rama, the Hindu avatar of Vishnu, potraying him as an ideal son, husband, brother and king. Sports and Games Decline, Collapse and Legacy Around 1900 BCE, signs of a gradual decline begin to emerge. People started to leave the cities. Those who remained were poorly nourished. By around 1800 BC, most of the cities were abandoned. By around 1700 BCE, most of the cities were abandoned. In 1953, Sir Mortimer Wheeler proposed that the decline of the Indus Civilization was caused by the invasion of an Indo-European tribe from Central Asia called the Aryans. As evidence, he cited a group of 37 skeletons found in various parts of Mohenjo-Daro, and passages in the Vedas referring to battles and forts. However, scholars soon started to reject Wheelers theory, since the skeletons belonged to a period after the citys abandonment and none were found near the citadel. Subsequent examinations of the skeletons by Kenneth Kennedy in 1994 showed that the marks on the skulls were caused by erosion, and not violent aggression. Today, many scholars believe that the collapse of the Indus Civilization was caused by drought and a decline in trade with Egypt and Mesopotamia. It has also been suggested that immigration by new peoples, deforestation, floods, or changes in the course of the river may have contributed to the collapse of the IVC. Previously, it was also believed that the decline of the Harappan civilization led to an interruption of urban life in the Indian subcontinent. However, the Indus Valley Civilization did not disappear suddenly, and many elements of the Indus Civilization can be found in later cultures. Current archaeological data suggest that material culture classified as Late Harappan may have persisted until at least c. 1000-900 BCE and was partially contemporaneous with the Painted Grey Ware culture. Harvard archaeologist Richard Meadow points to the late Harappan settlement of Pirak, which thrived continuously from 1800 BCE to the time of the invasion of Alexander the Great in 325 BCE. Recent archaeological excavations indicate that the decline of Harappa drove people eastward. After 1900 BCE, the number of sites in India increased from 218 to 853. Excavations in the Gangetic plain show that urban settlement began around 1200 BCE, only a few centuries after the decline of Harappa and much earlier than previously expected. Archaeologists have emphasized that, just as in most areas of the world, there was a continuous series of cultural developments. These link the so-called two major phases of urbanization in South Asia. A possible natural reason for the IVCs decline is connected with climate change that is also signaled for the neighboring areas of the Middle East: The Indus valley climate grew significantly cooler and drier from about 1800 BCE, linked to a general weakening of the monsoon at that time. Alternatively, a crucial factor may have been the disappearance of substantial portions of the Ghaggar Hakra river system. A tectonic event may have diverted the systems sources toward the Ganges Plain, though there is complete uncertainty about the date of this event, as most settlements inside Ghaggar-Hakra river beds have not yet been dated. The actual reason for decline might be any combination of these factors. New geological research is now being conducted by a group led by Peter Clift, from the University of Aberdeen, to investigate how the courses of rivers have changed in this region since 8000 years ago, to test whether climate or river reorganizations are responsible for the decline of the Harappan. A 2004 paper indicated that the isotopes of the Ghaggar-Hakra system do not come from the Himalayan glaciers, and were rain-fed instead, contradicting a Harappan time mighty Sarasvati river. A research team led by the geologist Liviu Giosan of the Woods Hole Oceanographic Institution also concluded that climate change in form of the easterward migration of the monsoons led to the decline of the IVC.77 The teams findings were published in PNAS in May 2012. According to their theory, the slow eastward migration of the monsoons across Asia initially allowed the civilization to develop. The monsoon-supported farming led to large agricultural surpluses, which in turn supported the development of cities. The IVC residents did not develop irrigation capabilities, relying mainly on the seasonal monsoons. As the monsoons kept shifting eastward, the water supply for the agricultural activities dried up. The residents then migrated towards the Ganges basin in the east, where they established smaller villages and isolated farms. The small surplus produced in these small communities did not allow development of trade, and the cities died out. In the aftermath of the Indus Civilizations collapse, regional cultures emerged, to varying degrees showing the influence of the Indus Civilization. In the formerly great city of Harappa, burials have been found that correspond to a regional culture called the Cemetery H culture. At the same time, the Ochre Colored Pottery culture expanded from Rajasthan into the Gangetic Plain. The Cemetery H culture has the earliest evidence for cremation a practice dominant in Hinduism today. Historical Context and Linguistic Affiliation The Indus Vally Civilization has been tentatively identified with the toponym Meluhha known from Sumerian records. It has been compared in particular with the civilizations of Elam (also in the context of the Elamo-Dravidian hypothesis) and with Minoan Crete (because of isolated cultural parallels such as the ubiquitous goddess worship and depictions of bull-leaping). The mature (Harappan) phase of the IVC is contemporary to the Early to Middle Bronze Age in the Ancient Near East, in particular the Old Elamite period, Early Dynastic to Ur III Mesopotamia, Prepalatial Minoan Crete and Old Kingdom to First Intermediate Period Egypt. After the discovery of the IVC in the 1920s, it was immediately associated with the indigenous Dasyu inimical to the Rigvedic tribes in numerous hymns of the Rigveda. Mortimer Wheeler interpreted the presence of many unburied corpses found in the top levels of Mohenjo-Daro as the victims of a warlike conquest, and famously stated that Indra stands accused of the destruction of the IVC. The association of the IVC with the city-dwelling Dasyus remains alluring because the assumed timeframe of the first Indo-Aryan migration into India corresponds neatly with the period of decline of the IVC seen in the archaeological record. The discovery of the advanced, urban IVC however changed the 19th-century view of early Indo-Aryan migration as an invasion of an advanced culture at the expense of a primitive aboriginal population to a gradual acculturation of nomadic barbarians on an advanced urban civilization, comparable to the Germanic migrations after the Fall of Rome, or the Kassite invasion of Babylonia. This move away from simplistic invasionist scenarios parallels similar developments in thinking about language transfer and population movement in general, such as in the case of the migration of the proto-Greek speakers into Greece, or the Indo-Europeanization of Western Europe. It was often suggested that the bearers of the IVC corresponded to proto-Dravidians linguistically, the breakup of proto-Dravidian corresponding to the breakup of the Late Harappan culture. Today, the Dravidian language family is concentrated mostly in southern India and northern and eastern Sri Lanka, but pockets of it still remain throughout the rest of India and Pakistan (the Brahui language), which lends credence to the theory. Finnish Indologist Asko Parpola concludes that the uniformity of the Indus inscriptions precludes any possibility of widely different languages being used, and that an early form of Dravidian language must have been the language of the Indus people. However, in an interview with the Deccan Herald on 12 August 2012, Asko Parpola clarified his position by admitting that Sanskrit-speakers had contributed to the Indus Valley Civilization. Proto-Munda (or Para-Munda) and a lost phylum (perhaps related or ancestral to the Nihali language) have been proposed as other candidates. The civilization is sometimes referred to as the Indus Ghaggar-Hakra civilization or Indus-Sarasvati civilization by Hindutva groups. or the Indus-Sarasvati civilization.8a. Early Civilization in the Indus Valley Aryans probably used the Khyber Pass to cross the mountains during their Indian invasion. Located in present day Pakistan, the pass is about 16 yards wide at its narrowest point. The phrase early civilizations usually conjures up images of Egypt and Mesopotamia, and their pyramids, mummies, and golden tombs. But in the 1920s, a huge discovery in South Asia proved that Egypt and Mesopotamia were not the only early civilizations. In the vast Indus River plains (located in what is today Pakistan and western India), under layers of land and mounds of dirt, archaeologists discovered the remains of a 4,600 year-old city. A thriving, urban civilization had existed at the same time as Egyptian and Mesopotamian states mdash in an area twice each of their sizes. The people of this Indus Valley civilization did not build massive monuments like their contemporaries, nor did they bury riches among their dead in golden tombs. There were no mummies, no emperors, and no violent wars or bloody battles in their territory. Remarkably, the lack of all these is what makes the Indus Valley civilization so exciting and unique. While others civilizations were devoting huge amounts of time and resources to the rich, the supernatural, and the dead, Indus Valley inhabitants were taking a practical approach to supporting the common, secular, living people. Sure, they believed in an afterlife and employed a system of social divisions. But they also believed resources were more valuable in circulation among the living than on display or buried underground. Copyright J. M. Kenoyerharappa The Great Bath of Mohenjo-Daro is the earliest known public water tank of the ancient world. Most scholars believe that this tank would have been used in conjunction with religious ceremonies. Amazingly, the Indus Valley civilization appears to have been a peaceful one. Very few weapons have been found and no evidence of an army has been discovered. Excavated human bones reveal no signs of violence, and building remains show no indication of battle. All evidence points to a preference for peace and success in achieving it. So how did such a practical and peaceful civilization become so successful The Twin Cities Photo courtesy of Carolyn Brown Heinz Seals such as these were used by merchants in the Harappan civilization. Many experts believe that they signified names. The ruins of two ancient cities, Harappa and Mohenjo-Daro (both in modern-day Pakistan), and the remnants of many other settlements, have revealed great clues to this mystery. Harappa was, in fact, such a rich discovery that the Indus Valley Civilization is also called the Harappan civilization. The first artifact uncovered in Harappa was a unique stone seal carved with a unicorn and an inscription. Similar seals with different animal symbols and writings have since been found throughout the region. Although the writing has not yet been deciphered, the evidence suggests they belonged to the same language system. Apparently, Mesopotamias cuneiform system had some competition in the race for the worlds first script. The discovery of the seals prompted archaeologists to dig further. Amazing urban architecture was soon uncovered across the valley and into the western plains. The findings clearly show that Harappan societies were well organized and very sanitary. This copy of the Rig Veda was written after the Vedic Age. The Aryans had no form of writing at the time they invaded India. Instead, these religious scripts would have been memorized and passed down orally by Brahman priests. For protection from seasonal floods and polluted waters, the settlements were built on giant platforms and elevated grounds. Upon these foundations, networks of streets were laid out in neat patterns of straight lines and right angles. The buildings along the roads were all constructed of bricks that were uniform in size. The brick houses of all city dwellers were equipped with bathing areas supplied with water from neighborhood wells. Sophisticated drainage systems throughout the city carried dirty water and sewage outside of living spaces. Even the smallest houses on the edges of the towns were connected to the systems mdash cleanliness was obviously of utmost importance. The Fall of Harappan Culture No doubt, these cities were engineering masterpieces of their time. The remains of their walls yield clues about the culture that thrived in the Indus Valley. Clay figurines of goddesses, for example, are proof that religion was important. Toys and games show that even in 3000 B. C.E. kids mdash and maybe even adults mdash liked to play. Pottery, textiles, and beads are evidence of skilled craftsmanship and thriving trade. The swastika was a sacred symbol for the Aryans signifying prosperity. The word comes from the Sanskrit for good fortune. Hitler borrowed the symbol, changed the angle and direction of the arms, and used it to represent the Nazis. It was this intensive devotion to craftsmanship and trade that allowed the Harappan culture to spread widely and prosper greatly. Each time goods were traded or neighbors entered the gates of the cities to barter, Indus culture was spread. Eventually, though, around 1900 B. C.E, this prosperity came to an end. The integrated cultural network collapsed, and the civilization became fragmented into smaller regional cultures. Trade, writing, and seals all but disappeared from the area. Many believe that the decline of the Harappan civilization was a result of Aryan invasions from the north. This theory seems logical because the Aryans came to power in the Ganges Valley shortly after the Indus demise of the Indus Valley Civilization. Because there is little evidence of any type of invasion though, numerous historians claim that it was an environmental disaster that led to the civilizations demise. They argue that changing river patterns disrupted the farming and trading systems and eventually led to irreparable flooding. Although the intricate details of the early Indus Valley culture might never be fully known, many pieces of the ancient puzzle have been discovered. The remains of the Indus Valley cities continue to be unearthed and interpreted today. With each new artifact, the history of early Indian civilization is strengthened and the legacy of this ingenious and diverse metropolis is made richer. The Ancient Indus Valley Everything you could want to know about the largest and least known area of the ancient world. Compiled by their Assistant Field Director, the Harappa Archaeological Research Project (HARP) is full of graphics and guided tours around the ruins of Indus Valley civilization. Slide shows, biographies of the first explorers, and interviews with top scholars round out this easily navigable website. Some features require Quicktime and RealAudio plugins. A Unicorn Seal Tommy Hilfigers tags are red, white, and blue. Nike shoes are emblazoned with the trademark swoosh. See here how the manufacturers of the early Indus Valley made their products known. The Ancient Indus Valley Civilization Architecture, engineering, the arts, and sciences: these were only a few of the areas in which the Harappan civilization was accomplished. This intense paper from the Ancient Civilizations website gives us an in-depth look at what life entailed for ancient Harappans, from sewers to music. Women and the Vedic Chant Lopamudra was a great sage who inspired fear among peers and awe among elders. She also happened to be a woman. Read about the state of women in the Vedic Age before they fell from power as men took control. Learn from this Suite 101 article how these ancient women influence Indian women today. The Indus Valley Civilization The Aryans It could be possible that the Aryans never actually invaded India. Instead, Europeans may have made up the whole theory to divide the Indian people. Is the Aryan Invasion Theory the only explanation for the historical evidence Take a look at this table provided by Greenhead College, which gives the basics and the historical evidence for each theory that explains the relationship between the Dravidians and the Aryans. The Aryans and the Vedic Age When the Aryans arrived in India, they brought with them the horse, Sanskrit (the basis of the Hindi language) and the basis of Hinduism. They also brought war as well as the caste system, and erased all traces of the writing system of the Harappan civilization. The dedicated students at Thinkquest argue the pros and cons of the Aryan invasion into India. The Vedic Age They came through the Khyber Pass with their cattle and culture, transplanting a civilization in the process. Read at this India Visit website about the Aryans and the Vedic Age. Learn about the grand epics they wrote and the contributions that they made to the India of today.

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